آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning
آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

آموزش مجازی کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

عصر اطلاعات

UI Kit چیست؟ + بررسی کامل مزایا و معایب

کیت‌های رابط کاربری می‌توانند فرایند طراحی را برای شما را آسان‌تر کنند، در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کرده، و طراحی‌های شما را بهتر جلوه دهند و عملکرد بهتری داشته باشند.  در این پست، خلاصه‌ای از این که UI Kitدقیقاً چیست و چرا باید در طراحی رابط کاربری خود از آن بهره بگیرید ارائه خواهیم داد.

UI Kit چیست؟ + بررسی کامل مزایا و معایب 

 

UI Kitچیست؟

کیت رابط کاربری (UI) مجموعه‌ای از فایل‌های گرافیکی (معمولا PSD)و منابعی است که می‌تواند به طراحان در ساختن UI برای برنامه‌هایشان کمک کند. این کیت ها را می توان به فایل های از پیش آماده شده فوتوشاپ تشبیه کرد.

اساسا، کیت های UI شامل تمام اجزای یک رابط کاربری است که ممکن است نیازی به صرف زمان برای طراحی خود نداشته باشید.

استفاده از کیت رابط کاربری به این معنا نیست که در نهایت با طرح‌های خارج از جعبه مواجه خواهید شد. کیت‌های رابط کاربری معمولاً با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، نمونه‌ها و الگوها عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند عناصر را سفارشی کنید و آنها را در طرح اصلی خود ادغام کنید.

 

برترین ترندهای طراحی رابط کاربری (UI/UX) در سال 2022

کیت های UI می توانند در وقت شما صرفه جویی کنند، سود شما را افزایش دهند، انرژی خلاقانه و منابع شما را برای تمرکز بر کارهای ضروری طراحی آزاد کنند، طرح های شما را آسان تر تغییر دهند، و به شما فرصتی برای یادگیری بدهند. همه این مزایای UI Kitیک عنصر مشترک دارند: آنها زندگی شما را به عنوان یک طراح بسیار آسان تر می کنند.

مزایای استفاده از UI Kit

بیایید نگاهی دقیق‌تر به پنج دلیل قانع کننده برای استفاده از این کیت ها بیاندازیم.

صرفه جویی در زمان

بزرگترین مزیت استفاده از UI Kitمقدار زمانی است که می تواند با ساده کردن کار یافتن راه حل برای یک مشکل طراحی در شما صرفه جویی کند.

فرض کنید شما به تازگی یک پروژه طراحی جدید دریافت کرده اید. شما در مورد ایده های طراحی خود هیجان زده هستید، بنابراین به دنبال طراحی یا جستجوی عناصر رابط کاربری عالی هستید که دیدگاه طراحی اصلی شما را منعکس می کند. قبل از اینکه متوجه شوید، ساعت ها را صرف جستجوی وب برای عناصر رابط عالی کرده اید، یا خودتان آنها را طراحی کرده اید، و حتی هنوز شروع به ساختن دیدگاه خود به چیزی نکرده اید که بتوانید با مشتری خود به اشتراک بگذارید. همانطور که ما همیشه می خواهیم ایده های واقعاً بدیع را به مشتریان خود ارائه دهیم، طراحی نیز یک تجارت است – و ارائه طرح های واقعاً جدید به همه مشتریان خود تجارت خوبی نیست.

کیت‌های UI می‌توانند به پر کردن تمایل به ارائه طرح‌های منحصربه‌فرد کمک کنند و در عین حال این کار را به روشی کارآمد و سودآور انجام دهند. استفاده از UI Kitمی‌تواند به جلوگیری از زمان‌گیری که برای مونتاژ یک طراحی منحصربه‌فرد انجام می‌شود، کمک کند. به جای اینکه هر بار که یک پروژه را شروع می کنید، عناصر مورد نیاز خود را جستجو کنید – یا بسازید، یک UI Kitکتابخانه عظیمی از عناصر را در اختیار شما قرار می دهد که به محض اینکه به آنها نیاز دارید آماده استفاده هستند. هنگامی که یک UI Kitرا که دوست دارید پیدا کردید، به کار بستن آن و سفارشی کردن آن در تمام پروژه های خود، زمان قابل توجهی را از روند طراحی شما می کاهد.

کیت های UI می توانند سودآوری شما را افزایش دهند.

در دنیای طراحی، زمان پول است. اگر در شروع هر پروژه دو ساعت به دنبال عناصر اصلی رابط کاربری خود بگردید (یا طراحی کنید)، آن ساعت ها پول هدر می رود.

در مقابل، استفاده از یک کیت رابط کاربری با کیفیت می تواند در زمان شما صرفه جویی کند، که بهره وری شما را افزایش داده و در نتیجه سود شما را افزایش می دهد.

انجام پروژه های خود در زمان کمتر نیز راه خوبی برای متمایز کردن خود از رقبایتان است. اگر بتوانید کار باکیفیت را به سرعت برای مشتریان خود انجام دهید، احتمالاً استخدام خواهید شد.

UI Kit چیست؟ + بررسی کامل مزایا و معایب

کیت های UI به شما امکان می دهند روی بخش های مهم تر کار خود تمرکز کنید.

طراحان تمایل دارند چیزهایی را به تنهایی بسازند. این حوزه ای است که به خلاقیت، نوآوری و چشم انداز برتری می دهد. اما گاهی اوقات این غریزه متکی به خود برای بخش های مهم کار شما هزینه دارد.

استفاده از یک UI Kitبرای تامین بخش‌های کوچک و کم‌اهمیت طراحی شما می‌تواند زمان و انرژی خلاقانه‌تان را برای کارهایی با تاثیر بالا آزاد کند. بیایید صریح باشیم: هیچ کس اهمیت نمی دهد که یک دکمه یک اثر هنری باشد. این چشم انداز بزرگتر و کلی است که کار یک طراح را متمایز می کند. استفاده از UI Kitمی تواند زمان بیشتری را برای کار روی طراحی چیزهایی که واقعا مهم هستند در اختیار شما بگذارد.

 کیت های UI تغییر طرح های شما را آسان تر می کند.

یکی دیگر از مزیت های اصلی کیت های UI این است که تغییرات طراحی را به یک پیشنهاد بسیار آسان تبدیل می کنند. فرض کنید مشتری با شما تماس می‌گیرد و ناگهان می‌خواهد تم قرمز آتشینی را که با آن شروع کرده بود به یک تم آبی سرد تغییر دهد.

UI Kit چیست؟ + بررسی کامل مزایا و معایب

بدون کیت UI، این موضوع می تواند یک کابوس باشد.

معایب کیت های رابط کاربری

کیت های UI همیشه راه حل کاملی نیستند. آنها همچنین دارای نکات منفی هستند:

آنها تعداد محدودی عناصر دارند.

همه کیت ها جامع نیستند. UI Kitکه برای استفاده انتخاب می کنید ممکن است تمام عناصر مورد نیاز برای محصول خود را نداشته باشد. در نتیجه، باید زمان و تلاش خود را برای ایجاد عناصر جدید صرف کنید.

 

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

نیاز به تطبیق یک UI Kitبا طراحی موجود

اگر یک طرح موجود دارید، باید برای سفارشی کردن عناصر UI Kitو ادغام آنها در طرح اصلی خود زمان بگذارید. بسته به سطح پیچیدگی طراحی شما، این می تواند ساعت ها تا هفته ها طول بکشد. گاهی اوقات سفارشی کردن کیت بیشتر از ایجاد یک طرح از ابتدا زمان می برد.

یک UI Kitمی تواند خلاقیت شما را محدود کند.

طراحی محصول زمینه‌ای است که خلاقیت و نوآوری را ارج می‌نهد، اما زمانی که به یک UI Kitتکیه می‌کنید، ارائه یک طراحی جدید واقعاً دشوار است. کیت‌های رابط کاربری معمولاً شامل دموهای کامل «خارج از جعبه» می‌شوند، و وقتی می‌بینید که چگونه چیزی طراحی شده است، ممکن است خواسته یا ناخواسته سعی کنید همان رویکرد را دنبال کنید. به همین دلیل، اگر روی یک محصول جدید یا به‌ویژه نوآورانه کار می‌کنید، باید از کیت‌های UI با دقت زیادی استفاده کنید. سعی کنید از کیت‌های UI برای بخش‌های کوچک و کم‌اهمیت طراحی استفاده کنید.

جمع بندی

ساختن یک رابط کاربری از ابتدا می تواند خسته کننده باشد. رابط کاربری که ایجاد می کنید باید قابلیت استفاده خوبی داشته باشد، با دستورالعمل های برند مرتبط باشد و ظاهری تازه و مدرن داشته باشد. این کار را با اضافه کردن ضرب الاجل های دقیق و بودجه محدود پیچیده کنید و این کار چالش برانگیزتر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد