آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning
آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

آموزش مجازی کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

عصر اطلاعات

ای ام دی ۱۶ هسته ای Opteron 6200

««با پردازشگر ۱۶ هسته ای AMD آشنا شوید»»

 

 

 

وقتی تبلت ها دارای پردازشگرهای ۴ هسته ای شده اند، کامپیوترها قطعا یک گام جلوتر هستند. بنابراین زمان اش رسیده تا با Opteron 6200 آشنا شوید. پردازشگری جدید از ای ام دی که ۱۶ هسته را در دل خود جای داده است. هسته هایی که هر کدام با سرعت 2.6GHz کار می کنند. این سی پی یو اولین پردازشگر x86 به حساب می آید که دارای ۱۶ هسته است.

البته فعلا شرکت ای ام دی قصد دارد آن را برای سرورها وارد بازار کند، اما اگر واقعا دلتان بخواهد آن را داشته باشید و پول برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد می توانید با پرداخت ۱۰۲۰ دلار پردازشگر ۱۶ هسته ای تان را بخرید و وارکرافت بازی کنید. با این کار تقریبا معادل ۶۴ دلار برای هر هسته پول پرداخت می کنید.

این پردازشگر از معماری بولدوزر استفاده می کند و می تواند هسته هایش را تا ۱ گیگاهرتز دیگر هم اورکلاک کند. ضمن اینکه از ۳۸۴ گیگابایت رم هم پشتیبانی می کند. بنابراین اصلا نگران کمبود رم نخواهید بود. 

 

رقابت غول‌های اینترنت بر سر اقتصاد وب

 

 

این شرکت‌ها می‌خواهند فضایی ایجاد شود که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجو اجبار داشته باشند.

شرکت بزرگ گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت در رقابتی حیاتی تلاش می‌کنند اقتصاد اینترنت را تحت تسلط خود بگیرند.

استراتژی تمام این شرکت‌ها گرفتن سهم شرکت‌های دیگر و افزایش قدرتشان در قلمرو اینترنت است.

این شرکت‌ها می‌خواهند فضایی ایجاد شود که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جست‌وجو اجبار داشته باشند. به عبارت دیگر می‌خواهند ما در این جعبه جادویی محصور شویم.

آنها می‌خواهند به جای داشتن یک اینترنت بزرگ و پرترافیک، به سمت ایجاد یک شبکه حرکت کنند که تمام اطلاعات در آن تفکیک شده و در دسترس باشد.

گوگل در میان این ۵ شرکت از همه قدرتمند‌تر، جاه طلب‌تر و تهاجمی‌تر است.
موتور جست‌وجوی این شرکت به تنهایی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در بورس برایش درآمدزایی کرده است.
اما اکنون دیگر موتورهای جست‌وجو، آینده اینترنت نیستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت به سمت رسانه‌های جهانی،  نرم‌افزارهای موبایل و تجارت الکترونیک هستند.



این پروژه‌‌ همان استراتژی گوگل برای ایجاد یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است.
فروشگاه‌های وال‌ مارت در واقع با قیمت پایین اجناس بر رقبایشان غلبه کرده‌اند و در آمریکا با توزیع‌کنندگان بسیار، تعداد بی‌شماری از مصرف‌کنندگان را جذب می‌کنند.

یکی دیگر از پروژه‌های گوگل در راستای این هدف بزرگ، گوگل موزیک است که در هفته گذشته عرضه شد.
این محصول شباهت زیادی به آی‌تونز اپل دارد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که ترانه‌هایی را از طریق گوگل پلاس با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

اما به عقیده متخصصان این محصول باکیفیت، یک ایراد دارد و آن گرفتن شماره کارت‌های اعتباری از کاربر، حتی برای دانلود موسیقی‌های رایگان است. اما در هرحال یک تصویر کامل از استراتژی بزرگ گوگل است.


وای-فای در هواپیما چگونه کار می کند؟

 

 

شما تا به حال در پرواز با هواپیما تجربه استفاده از اینترنت را داشته اید؟ چند سالی است که اینترنت پای خودش را به  آسمان ها هم باز کرده و هم اکنون در برخی کشورها و شرکت های هواپیمایی اینترنت به صورت وای-فای به مسافران به صورت پولی یا رایگان در طول پرواز ارایه می شود.

اما تا به حال به این نکته فکر کرده اید که هواپیما در طول پرواز چگونه به اینترنت متصل می شود و دسترسی مسافران به اینترنت چگونه برقرار است؟ به طور کلی دو روش برای اتصال به اینترنت برای هواپیما وجود دارد. یکی از طریق ماهواره است که این روش در حال حاضر مسیر گرانی تلقی می شود و کمتر سراغ آن می روند.

روش دوم تا حد زیادی مانند روشی است که تلفن های همراه از آن استفاده می کنند. و هواپیما به دکل های مخابراتی که روی زمین قرار دارند متصل می شود. در واقع تجهیزات ارسال و دریافت روی همان دکل های مخابراتی برای تلفن همراه نصب می شود. با این تفاوت که این تجهیزات امواج را به سوی آسمان و به سمت هواپیماها ارسال می کنند.

در طول مسیر پرواز، هواپیما ارتباط اش را بین هر کدام از این دکل های مخابراتی جابجا می کند تا همیشه ارتباط اینترنت حفظ نموده و آن را در اختیار مسافران قرار بدهد.

در کشوری مانند آمریکا هم اکنون اینترنت در پروازها به یک امکان معمول تبدیل شده و اتحادیه هوایی این کشور اخیرا اعلام کرده که قصد دارد از سال آینده در تمام خطوط اصلی پروازی، اینترنت وای-فای ارایه نماید. و به همین منظور طی چند سال گذشته یک شبکه سراسری گسترده برای ارایه اینترنت در پروازها پیاده سازی شده است. جالب است بدانید که یک شرکت به نام GoGo پیاده سازی و ارایه این اینترنت را به عهده داشته است.

اما تا به حال اینترنت هوایی به مناطقی محدود بوده که دکل های مخابراتی روی زمین در دسترس بوده است و هر جا که پرواز روی دریا و اقیانوس بوده باید با اینترنت خداحافظی می کردید. اما شرکت های هواپیمایی به این فکر افتاده اند که در پروازهای بین المللی هم خدمات اینترنتی شان را ارایه بدهند و برای این کار سراغ ماهواره ها رفته اند.

هر چند استفاده از ماهواره برای اینترنت گران تر است و نیاز به نصب تجهیزات بیشتر و سنگین تری هم روی هواپیما ها دارد. اما به نظر میرسد شرکت های بیشتری تمایل پیدا کرده اند که این کار را انجام بدهند. برای مثال هواپیمایی لوفتهانزای آلمان هم اکنون در برخی خطوط هواپیمایی بین الملی اش اینترنت ماهواره ای به مسافران ارایه می کند و یکی از خطوط هواپیمایی آمریکا نیز تصمیم به پیاده سازی اینترنت ماهواره ای برای پروازهای بین المللی اش کرده است.

اگر کمی به شرکت های هواپیمایی زمان بدهید احتمالا تا چند سال دیگر جایی در آسمان ها باقی نمی ماند که نتوانید از  اینترنت استفاده کنید.

گوگل به تمام جوانب دنیای اینترنت اندیشیده است.

برای شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس؛ برای سیستم‌های عامل، اندروید؛ برای ارسال ویدئو، سایت یوتوب؛ برای دنیای تجارت Google product search و برای دفا‌تر کار، اسناد گوگل را عرضه کرده است.

البته گوگل در رقابت بر رسیدن به تسلط کامل به اینترنت تنها نیست.

در فضای موتورهای جست‌وجو، بینگ مایکروسافت ۲۸ درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد.

رایانه لوحی کیندل فایر تهدیدی جدی برای بازار آی‌پد به حساب می‌آید و اپل هم می‌کوشد تا با شبکه اجتماعی موسیقی محور خود موسوم به «پینگ» بخشی از دنیای شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کند.

ما نیز باید به دقت به نظاره این نبرد تمام آمریکایی بنشینیم و ببینیم برنده این میدان کدام یک از این غول‌های اینترنت خواهد بود.
به «گوگل مارت» خوش آمدید