آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning
آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

آموزش مجازی کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

عصر اطلاعات

تفاوت بین وردپرس و جوملا

احتمالا با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا آشنا شده باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا تفاوت های این دو را برای شما بیان کنیم. 

 

شما می توانید با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) سایت خود را طراحی نمایید. حال به بررسی دو سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که به وردپرس و جوملا معروف هستند، می پردازیم.

باید بدانید که هر دو سیستم عامل به دلیل سهولت در استفاده بسیار مشهور و محبوب در بین کاربران هستند. ذکر این نکته هم مهم است که هر شخصی با توجه به توانایی های خود و هم چنین بررسی تفاوت ها می تواند یکی از این دو سیستم را انتخاب نماید. پس همه چیز به خود کاربر و مخاطب بستگی دارد که با دانستن ویژگی های هر یک، کدام یک را انتخاب نماید و از آن استفاده کند.

وردپرس بهتر است یا جوملا؟ کدام را انتخاب کنم؟


امنیت:

همان طور که می دانید، امنیت یک جزء مهم در طراحی هر سایتی محسوب می شود که باید آن را جدی گرفت . کسانی که قصد طراحی سایت را دارند، باید سیستم مدیریت محتوایی را انتخاب نمایند که سایت آن ها را امن نگه دارد و از سایت محافظت نماید. 

وردپرس به دلیل محبوبیت زیاد در بین کاربران،  می تواند  آسیب پذیری های امنیتی آن بالا باشد زیرا که  نمی توان مطمئن بود که هر افزونه یا قالبی که دانلود و نصب می کنید،  از استاندارد های ایمنی مناسب استفاده می کند و با نسخه های جدید تر این سیستم عامل سازگار است.

علاوه بر این، برای فعال کردن  ویژگی هایی مانند اتصال Secure Socket Layer) SSL) در وردپرس بر روی داشبورد خود باید فایل های اصلی  را تغییر دهید و یا تأیید هویت دو عاملی  داشته باشید.


اما جوملا مجموعه ای از پسوند های امنیتی خود را ارائه می دهد که  توسعه دهندگان، آن لیستی از آن پسوند ها را با آسیب پذیری های شناخته شده حفظ می کنند. هم چنین، جوملا  از اتصالات بر SSL پشتیبانی می کند و  2FA را نیز  ارسال می کند.


 سفارشی سازی :

وقتی نوبت به شخصی سازی یک سایت می رسد،  قالب های  وردپرس زیادی  وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. بهتر است بدانید که  یافتن تم های با کیفیت بالا در وردپرس بسیار کار آسان و راحتی  است و هم چنین  وردپرس، از سطح بالاتری نیز  پشتیبانی می نماید  و تجربه  بهتری را می تواند برای کاربران  رقم بزند.

وردپرس بهتر است یا جوملا؟ کدام را انتخاب کنم؟


 مدیریت محتوا :

هر دو مدیریت محتوای  وردپرس و جوملا،  CMS های پیچیده ای محسوب می شوند که به کاربران امکان می دهند  هر نوع وب سایتی را ایجاد و مدیریت کنند و سایت مد نظر خود را طراحی نمایند.

 وردپرس  یک انتخاب عالی برای صفحات فرود و حتی سایت های پیچیده تر است و البته  با وبلاگ های ساده همراه است.

 جوملا به دلیل پیچیدگی هایش مشهور است ولی هرچند که مستندات خارق العاده ای را برای کاربران می تواند ارائه  دهد.

سایتی که با جوملا ساخته شده است می تواند در هر موردی که می خواهید تکامل یابد، اما یادگیری وردپرس برای کاربرانی که تجربه ای در توسعه وب ندارند بسیار سریع تر است.

هر شخصی می تواند به تنهایی و بدون نیاز به متخصص، وردپرس را نصب کند و نحوه ایجاد صفحه یا انواع پست های سفارشی را در عرض چند دقیقه انتخاب کند، در حالی که جوملا به این راحتی ها نیست و پیچیدگی هایی را به همراه دارد.


محیط کاربری:

محیط کاربری وردپرس ساده می باشد و نیازی به یادگیری مباحث پیچیده ندارید. شخصی سازی ظاهر وردپرس نیاز به دانش جزئی css دارد و ایجاد تغییرات در آن مثل جوملا پیچیده نمی باشد، ولی به هرحال اگر تمایل به درگیر شدن با مباحث مرتبط با css ندارید می توانید از کمک یک طراح وبسایت بهره مند گردید.از آنجا که wordpress ساختاری منطقی دارد طراحی و جابجایی المانهای گرافیگی برای یک طراح وبسایت دشوار نمی باشد ودوباره تاکید می گردد که ترجیحا از یک طراح متخصص در وردپرس استفاده نمایید.


شخصی سازی:

اگرقصد دارید رنگ محیط جوملا را تغییر  دهید  و لوگوهای وب سایت را نیز تغییر دهید، شخصی سازی کنید و اینگونه موارد را تنظیم نمایید، این کار ها در جوملا ساده تر است.

ولی برای انجام تنظیمات بیشتر و جزئی تر در این بخش ، با ساختار پیچیده جوملا مواجه می گردید، که حتی طراحان و برنامه نویسان نیز نیاز به یادگیری و گذراندن دوره های مقتضی قبل از کار با layout  جوملا دارند و این یادگیری بر اساس layout template  انتخابی متفاوت است.

وردپرس بهتر است یا جوملا؟ کدام را انتخاب کنم؟


برای آموزش های بیشتر می توانید از سایت هاست 98 دیدن فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد