آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning
آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

آموزش مجازی کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

عصر اطلاعات

از سیر تا پیاز فلاپ اینستاگرام

اگر برای مدتی در فضای مجازی تولید محتوا کرده باشید، احتمالاً با اصطلاح فلاپ شدن پست در اینستاگرام مواجه شده ‌اید. فلاپ شدن یکی از جریمه ‌هایی است که ممکن است اینستاگرام بر روی پیج‌های متخلف اعمال کند. پیج‌هایی که قوانین اینستاگرام را نقض می‌کنند، احتمالاً باید منتظر اینگونه جریمه‌ ها باشند. اما مسئله بزرگتر در خصوص فلاپ شدن این است که افراد آن را با شادوبن یا ریپورت اشتباه می گیرند. ما در ادامه این مطلب درباره شادوبن و شایعات پیرامون آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از سیر تا پیاز فلاپ اینستاگرام  

فلاپ شدن پست اینستاگرام چیست؟

فلاپ (Flop) در لغت به معنی شکست می‌باشد. فلاپ شدن پست در اینستاگرام نیز به معنای شکست و یا افت پست است. در صورتی که پست شما توسط اینستاگرام فلاپ شود، برای تعداد کمی از فالوورهای پیج شما نمایش داده خواهد شد. به دلیل همین بازدید کم، لایک، کامنت و به طور کلی تعامل پست مورد نظر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اگر پیج شما فلاپ شود، پست‌های شما به تعداد کمی از فالوورهای پیج نمایش داده خواهند شد. به این مشکل که باعث کاهش بازدید و نرخ تعامل پست‌ها می‌شود، فلاپ شدن می‌گویند.

چیزی به نام Shadowban وجود ندارد.

معمولا هنگامی که نرخ بازدید، لایک یا تعامل پست های آن ها کاهش پیدا می کند و هشتگ هایی که استفاده کرده اند دیگر کاربرد قبلی را ندارد، می گویند ما شادوبن شده ایم. این تصور درستی نیست. برخی از افراد حتی احساس می کنند که در این شرایط باید اقدام به خرید لایک یا بادید کنند.

توجه داشته باشید که اکانت اینستاگرام شما فلاپ شود؛ پست های شما برای افراد اندکی از فالوورهایتان قابل بازدید است. اما وقتی که اینستاگرام اکانت شما را با شادوبن جریمه کند؛ پست های شما در اینستاگرام برای تمام فالوورهایتان قابل نمایش می باشد؛ اما در صورتی که از هشتگ در پست های خود استفاده کنید؛ این پشت های شما در صفحه آن هشتگ در اکسپلور نمایش داده نمی شود.

 

قابلیت درباره حساب اینستاگرام (about this account) چیست؟

در این خصوص باید بدانید که اینستاگرام در حال حاضر در حال پاکسازی بزرگ هشتگ ها به دلیل حجم محتوای موجود در آن است که برخلاف دستورالعمل های آن هاست. به عنوان مثال ممکن است عکسی برهنه منتشر کرده باشید که خلاف قوانین اینستاگرام باشد. آنها هشتگ مرتبط با آن عکس را متوقف کرده؛  آن را مرور می کنند و پست ها یا اکانت ها را حذف می کنند. شما در این مرحله شادوبن نشده اید. این فقط اصطلاحی است که توسط افرادی ابداع شده است که فقط می‌خواهند مطالب بازاریابی خود را به شما بفروشند و شما را بترسانند که فکر کنید اینستاگرام مرده است و غیره. توجه کنید که برخی از کسب و کار ها به جای استفاده از هشتگ ها اختصاصی تر درباره کسب و کارشان، به استفاده از هشتگ ها بسیار عمومی ( مانند زیبایی، سگ یا غذا) روی می آورند. در این شرایط نیز احتمال دیده نشدن پست ها وجود دارد.

اما فلاپ شدن واقعا چرا ممکن است اتفاق بیفتند؟

فعالیت هایی وجود دارد که به راحتی باعث فلاپ شدن و ریزش فالورها یا بازدید و لایک پست ها می شود. درادامه به برخی از این دلایل اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از ربات های لایک و فالور اینستاگرام

  • عدم تعامل با مخاطبین

عدم تعامل با فالورها سریعا منجر به اسپم شدن شما می شود. عدم پاسخ دادن به کامنت ها، ریپلای استوری ها، دایرکت ها … همگی نشانه ای عدم تعامل با مخاطبین است و در نهایت باعث فلاپ شدن شما می شود.

از سیر تا پیاز فلاپ اینستاگرام

  • انتشار محتوای بسیار زیاد در مدت زمان بسیار اندک

ممکن است برخی از کسب و کارها برای پیشرفت سریع خود در مدت زمان اندک پست های بسیار زیادی را به اشتراک بگذارند. این کار نه تنها باعث شوک محتوایی مخاطبان خواهد شد بلکه اینستاگرام نیز جلوی شما را خواهد گرفت تا مزاحمتی بیش از این برای افراد ایجاد نکنید. پس اگر میخواهید پست شما فلاپ نشود سعی کنید روزی یک پست به اشتراک بگذارید و همان پست را با کیفیت بسیار زیاد تولید کنید.

  • ارسال پست و استوری به دایرکت فالورها

فراموش نکنید که الگوریتم های اینستاگرام شما را زیر نظر دارند! بنابرین هر فعالیتی که برای فالورها ومخاطبان ایجاد مزاحمت کند سریعا محدود می شود. پس اگر برای دریافت تعامل بیشتر پست های خود را به طور کلی در دایرکت افراد زیادی ارسال کنید پست های شما اسپم شناخته شود. اگر پست های ارسالی شما توسط افراد حذف شوند شما از نظر اینستاگرام اسپم در نظر گرفته می شوید و جریمه اینستاگرام برای شما فراتر از فلاپ خواهد بود.

از سیر تا پیاز فلاپ اینستاگرام

  • ویرایش کپشن پست ها برای ویرایش

آخرین عاملی که باعث فلاپ می شود، ویرایش پست پس از انتشار است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این جزو قابلیت ها اینستاگرام است و نباید مشکل چندانی ایجاد کند. اما فراموش نکنید که اگر مخاطبان بسیاری پست شما را مشاهده و لایک کنند، بهتر است آن را ویرایش نکنید. مثلا در نظر بگیرید که بعد از انتشار متوجه می شوید کپشن شما مشکل نگارشی دارد یا هشتگ نگذاشته اید. در واقعیت کار از کار گذشته است، ویرایش مجدد نتیجه پست شما را صفر می کند اگر مدام اینکار را انجام دهید اینستاگرام شما را جریمه خواهد کرد.

جمع بندی

بالا بودن تعداد کاربران در اینستاگرام باعث شده که کنترل کردن کاربران برای اینستاگرام بسیار سخت کرده است. به همین دلیل اینستاگرام برای خود قوانینی را وضع کرد و برای کسانی که به این قوانین را توجه نکرده و به آنها عمل نکنند؛ جریمه هایی را در نظر گفته است. یکی از این جریمه ها فلاپ پست اینستاگرام می باشد. در این مطلب به برخی از علل و عواملی که باعث فلاپ می شوند اشاره کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد