آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning
آموزش مجازی  کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

آموزش مجازی کامپیوتر و نرم افزار electronic learning

عصر اطلاعات

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

طراحی یک برنامه یک کار چالش برانگیز است، به خصوص زمانی که به رابط کاربری (UI) و تجربه کاربر (UX) به طور کلی می رسد. تکمیل هر مرحله زمان و منابع مشخصی را می طلبد و شما باید قبل از برون سپاری مسئولیت ها به یک شرکت UI/UX در مورد هر یک از آنها آماده و مطلع باشید و هزینه طراحی UX/UI را بدانید.  

 

برترین ترندهای طراحی رابط کاربری (UI/UX) در سال 2022

مراحل تعیین هزینه طراحی UX/UI

به طور کلی، کل فرآیند طراحی را می توان به این مراحل تقسیم کرد:

تحقیق – این شامل یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان هدف، اهداف و نیازهای آنها، نیازها و چالش های کسب و کار شما و همچنین رقبای شماست.

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

طراحی UX – در این مرحله شما مسیر کاربر را متوجه خواهید شد، فریم های سیمی با کیفیت پایین و بالا و حتی نمونه های اولیه ایجاد می کنید.

طراحی UI – مرحله آخر طراحی ظاهر و احساس برنامه شما است.

متغیرهای زیادی وجود دارد که هزینه نهایی فرآیند به آنها بستگی دارد. آنها شامل پیچیدگی محصول شما، تعداد متخصصانی که در تیم خود قرار می دهید، و حتی کشوری که در آن کار می کنید، می شود. و از آنجایی که حتی میانگین قیمت طراحی UI/UX متفاوت است، بسیاری از مردم می پرسند “آیا باید بیشتر از میانگین هزینه کنم. هزینه برنامه؟». این سوال عمیق تر از آن چیزی است که در نگاه اول به نظر می رسد. اما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که آیا این هزینه ارزش دارد یا نه.

چرا باید در توسعه طراحی UI/UX سرمایه گذاری کنم؟

رابط کاربری و تجربه کاربری بخش مهمی از هر برنامه کاربردی است. به همین دلیل است که هر پولی که برای آنها خرج می کنید در واقع یک سرمایه گذاری است.

هزینه استخدام یک طراح رابط کاربری به چه عواملی بستگی دارد؟

بسته به پیچیدگی رابط کاربری شما، انجام این کار به خوبی ممکن است به تخصص همپوشانی چند رشته نیاز داشته باشد: توسعه دهنده، تحلیلگر، طراح، محقق و بازاریاب. با این بینش ها و درک، یک طراح رابط کاربری می تواند به ایجاد محصولی کمک کند که به اقدامات کاربر شما با وضوح، کارایی و هدف پاسخ دهد.

 

بهترین نمونه های طراحی ui

تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام ویژگی‌ها در یک طراح رابط کاربری مهم‌تر هستند می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما این یک مانع مهم است که به شما کمک می‌کند بودجه خود را دقیق‌تر تخمین بزنید. در اینجا سه ​​عامل اصلی وجود دارد که به هزینه پروژه طراحی رابط کاربری کمک می کند.

  1. محدوده پروژه طراحی

یک طراح رابط کاربری باتجربه قیمتی را بر اساس میزان کاری که باید در طول پروژه انجام شود، اعلام می کند. این ممکن است شامل عواملی مانند عملکرد محصول نهایی، پیچیدگی عناصر طراحی، و میزان آزمایش مورد نیاز قبل از عرضه باشد.

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

برخی از مسئولیت های طراحی UI که می تواند دامنه پروژه را افزایش دهد عبارتند از:

  • تحقیق طراحی: دستورالعمل برند شما چقدر تثبیت شده است؟ آیا برای شناسایی مشکلاتی که طراحی باید حل کند، نیاز به تفکر طراحی یا طوفان فکری دارید؟
  • تجزیه و تحلیل مشتری: آیا شخصیت هایی ایجاد کرده اید و در مورد اهداف و ترجیحات مشتریان خود تحقیق کرده اید؟
  • ایجاد استوری بورد، وایرفریم و نمونه اولیه: برای هر مرحله از طراحی چه چیزی لازم است؟ آیا به استوری بورد و وایرفریم UX نیاز دارید؟ آیا به مجموعه کاملی از نمونه های اولیه تعاملی و قابل کلیک نیاز دارید؟ چگونه طراح UI با طراحان و توسعه دهندگان دیگر در پروژه همکاری خواهد کرد؟
  • عناصر تعاملی: طراحی به چه ژست‌ها، انیمیشن‌ها یا عناصر دیگری نیاز دارد؟ معماری سایت شما، ناوبری، CTA ها (تماس ها برای اقدام)، اعلان ها و درخواست ها چقدر پیچیده خواهد بود؟
  • ارائه یک طرح کلی از کار مورد انتظار برای هر حرفه ای آزاد برای ارائه یک پیشنهاد دقیق ضروری است. تعریف نشدن بسیاری از متغیرها می تواند منجر به اتفاقاتی شود که می تواند باعث خارج شدن بودجه از کنترل گردد.

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

  1. مقدار تست کاربر مورد نیاز

طراحی UI باید بازتاب مستقیم هدف کاربر نهایی باشد، بنابراین برای موفقیت آن تقریباً همیشه آزمایش لازم است. میزان آزمایش متفاوت خواهد بود و در نهایت از طریق تعداد صفحه‌ها، تعاملات و انتخاب‌هایی که کاربر می‌تواند در UI شما انجام دهد، تعریف می‌شود.

چنین آزمایشی می‌تواند بازخورد و بینش ارزشمندی از مشتری به همراه داشته باشد: آیا نام صفحه به کاربر می‌گوید دقیقاً چه چیزی را در آن صفحه پیدا می‌کند؟ آیا دکمه ها به اندازه کافی در برنامه شما برجسته هستند؟ آیا انجام معامله آسان است؟ جستجو چقدر خوب کار می کند؟ آیا فرم ها و کشویی ها به درستی کار می کنند؟

برخی از پروژه ها ممکن است به چندین مرحله آزمایش نیاز داشته باشند – در برخی موارد، از جمله خودکار و دستی – به منظور اطمینان از پیشرفت تعاملات کاربر همانطور که در نظر گرفته شده است. و تنوع کاربران مورد نظر شما نیز ممکن است عاملی در هزینه پروژه باشد. به همین دلیل است که شخصیت‌ها و استوری‌بردها می‌توانند در مراحل اولیه بسیار مهم باشند.

هزینه طراحی UX/UI، آیا ارزش دارد؟

طراحان رابط کاربری سطح بالا روش‌های صیقلی برای به دست آوردن بینش‌های مورد نیاز خود در سریع‌ترین زمان و کارآمدترین روش‌ها خواهند داشت، که می‌تواند در درازمدت در هزینه پروژه شما صرفه‌جویی کند.

  1. پیچیدگی معماری اطلاعات

وقتی صحبت از طراحی UI به میان می آید، سادگی مهم است. اما برای سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که محتوا و تعاملات زیادی دارند، پیچیدگی یک واقعیت واقعی است. پیچیدگی نیاز به زمان و انرژی و آزمایش بیشتری از طرف طراح رابط کاربری دارد تا اطمینان حاصل شود که معماری به طور دقیق اطلاعات را منعکس می کند و در عین حال به راحتی قابل پیمایش است.

غیر معمول نیست که کمی بحث سالم در مورد معماری اطلاعات وجود داشته باشد، به خصوص زمانی که ذینفعان متعدد و نظرات متفاوتی در مورد اینکه چه اطلاعات، صفحات یا صفحاتی باید اولویت داشته باشند، وجود دارد. تعریف و آزمایش این عوامل در مراحل اولیه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که تیم شما بیش از حد طراحی نمی کند، اما این عامل معمولاً به افزایش هزینه برای یک طراح رابط کاربری کمک می کند.

  1. اثر زیبایی شناختی قابلیت استفاده

در سال 2020، برنامه های بیشتری برنامه های منحصر به فرد و به یاد ماندنی را از نظر UI و UX ارائه می دهند. کار به جایی رسید که کاربران از یک اپلیکیشن انتظار کیفیت خاصی از زیبایی بصری را دارند. اگر حتی در مرحله ساخت MVP به این استانداردها نرسیدید، ممکن است متوجه شوید که برنامه شما توسط کاربران رها شده است.

 

سرمایه گذاری روی زیبایی بصری اپلیکیشن شما یک مزیت دیگر نیز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران اپلیکیشن‌های زیبایی‌شناختی را قابل استفاده‌تر می‌دانند و کمتر به مشکلات یا خطاهای عملکرد جزئی توجه می‌کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید شانس علاقه‌مندی کاربران به اپلیکیشن خود را افزایش دهید، برای سرمایه‌گذاری در هزینه طراحی UX/UI آماده شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد